Női Rendezők Tavasza címmel hirdette meg a Budapesti Operettszínház azt a bemutató sorozatot, melynek keretében három női rendező - Duda Éva, Székely Kriszta és Szenteczki Zita - három ősbemutatót állít színpadra a tavasz folyamán a színház három különböző játszóhelyén. A sajtótájékoztatón az újságírók ízelítőt kaptak magukból a művekből is. Elhangzott egy-egy dal a Szegény Dzsoni és Árnikából Kocsis Dénes, a Fridából Molnár Áron és a Kreatív kapcsolatokból Frankó Tünde és Lukács Anita tolmácsolásában Szirtes Edina Mókus, Szekeres László és Kovács Adrián zenei kíséretével.

 

Női Rendezők Tavasza címmel hirdette meg a Budapesti Operettszínház azt a bemutató sorozatot, melynek keretében három női rendező három ősbemutatót állít színpadra a tavasz folyamán a színház három különböző játszóhelyén. Március elején érkezik az Átrium Film-Színházba Duda Éva legújabb munkája, a Frida. A Duda Éva Társulat és az Operettszínház közös produkciójának zenéjét Dinyés Dániel, a színház új első karmestere szerezte. A frissen felújított Kálmán Imre Teátrumban áprilisban kerül a budapesti közönség elé a miskolci Bartók Plusz Operafesztiválon már nagy sikert aratott Kreatív kapcsolatok, Beischer-Matyó Tamás kamaraoperája, a Katona József színház fiatal művésze, Székely Kriszta rendezésében. A Lázár Ervin azonos című gyermekkönyvéből készült Szegény Dzsoni és Árnika májusban látható először a Raktárszínházban Szenteczki Zita ötödéves bábrendező szakos hallgató vizsgarendezéseként. Az élő és bábos szereplőket egyaránt felvonultató zenés mesejáték dalszövegeit Závada Péter, zenéjét Szirtes Edina Mókus írta.

Lőrinczy György, a Budapesti Operettszínház főigazgatója a kampánynyitó sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy bár véletlenek összjátékaként indult, ma már nagyon is tudatos döntés eredménye, hogy a három női rendező most együtt mutatkozik be a Budapesti Operettszínházban.

Kerényi Miklós Gábor a színház művészeti vezetője hangsúlyozta, hogy annak ellenére, hogy a női emancipáció kérdése évszázadok óta foglalkoztatja az emberiséget és ma már szerte a világban számos komoly, felelős beosztásban lévő női vezető, politikus van, a színházi rendezők között alig-alig találunk nőket. "Azt szokták mondani, hogy a rendezésnem női pálya. Talán azért, mert az intuíció mellett, amiben a hölgyek természetesen nagyon is erősek, borzasztóan keménynek, ha úgy tetszik, tökösnek kell lenni ahhoz, hogy létrejöjjön egy előadás." Kerényi Miklós Gábor ellenpéldaként említette Ariane Mnouchkine-t, a 20. század második felének egyik legfontosabb alkotóját, a világhírű Napszínház alapítóját. "Amikor azonban a Zeneakadémián megnéztem Székely Kriszta operarendezését, úgy éreztem, Krisztában felfedeztem egy igazi átütő, zenés rendező lehetőségét. Nagyon nagy találkozás és nagy öröm volt." Olyannyira, hogy a főigazgatóval egyeztetve azonnal felkérték a klasszikus balett táncos és sok éves zenei múlttal rendelkező művészt a Kreatív Kapcsolatok rendezésére.

Duda Éva, aki jelenleg a marosvásárhelyi egyetem mesterszakos rendező hallgatója és az Operettszínház számos nagysikerű produkciójának koreográfusa a Rómeó és Júliától A Szépség és a Szörnyetegen át az Elfújta a szélig, hogy szeretné megrendezni az Operettszínházzal együttműködésben a Frida Kahlo életéről készült darabját - vette át a szót Lőrinczy György főigazgató. "Amire boldogan mondtunk igent, mert a terv is nagyon érdekes volt és Éva nagysikerű koreográfiai munkái miatt fontos ember az életünkben." Hamarosan bekerült a képbe Lőrinczy György egyik tanítványa, a Színház- és Filmművészeti Egyetem rendező szakos növendéke, Szenteczki Zita, aki színházmenedzsment óra vizsgafeladataként foglalkozott a Szegény Dzsoni és Árnikával. Színházi, bábos elképzelései egy majdani előadásról oly annyira elnyerték a színházvezetés tetszését, hogy lehetőséget kapott, hogy egy workshop keretén belül kidolgozza projektjét, melynek próbája olyan jól sikerült, hogy diplomarendezésként bemutathatja a Raktárszínházban.

Szenteczki Zita különösen szerencsésnek érzi magát a felkérés miatt, hiszen amellett, hogy az ország legjelentősebb zenés színháza ad lehetőséget diplomamunkája bemutatására, nagy Lázár Ervin rajongó, a Szegény Dzsoni és Árnika a kedvenc meséje. "Nagy ajándék, hogy hozhattam magammal állandó alkotótársamat az egyetemről, Kautzky-Dallos Mátét, hogy dolgozhattam Závada Péterrel és Szirtes Edina Mókussal, akiknek velem együtt ez az első bemutatójuk az Operettszínházban. Izgalmas volt egy új darabot és műfajt kitalálni, amiben nagyon sok bábtechnika jelenik meg, ahol a klasszikus zenét és a népzenét ötvözzük, és melyben az Operettszínház vezető fiatal művészei Kocsis Dénes, Gubik Petra, Angler Balázs játszanak."

Bővebb információkért és jegyvásárlásért kérem, kattintsanak Budapesti Operettszínház honlapjára:

http://www.operett.hu/operett.php

 

forrás: Budapesti Operettszínház

fotó és videó felvétel: blogpress.hu 

noi rendezok 950.JPG

youtube noi rendezok _02.JPG

noi rendezok-03.JPG

Lőrinczy György, a Budapesti Operettszínház főigazgatója, Duda Éva, Kerényi Miklós Gábor, Székely Kriszta, Szenteczki Zita

noi rendezok-4.JPG

 Molnár Áron, Kocsis Dénes, Lukács Anita, Frankó Tünde színművészek, Lőrinczy György főigazgató - Budapesti Operettszínház