A szülők élére rakott pénzéből született 1979-ben. Már a megvétele is izgalmas volt. Egy idős házaspár fizette be az autót a Merkúr nevű új gépjárműveket forgalmazó cégnél, ( akik még emlékeznek erre az időre) majd 3 év várakozási idő és fél év használat után váltak meg az autótól.
A használt autó vétele ekkor úgy is történhetett, hogy az értékesítő telepen a személyi igazolványt rá kellett tenni a kiszemelt gépjárműre, ez jelezte a vételi szándékot. Több személyi igazolvány esetén kisorsolták az autót a vevők között. Az már csak az akkori idők érdekessége, hogy a gépkocsi vételára használtan több volt mint az új autóért befizetett megrendelési ár. Az ikerlámpás Lada a család kedvence volt. Autós vélemények szerint az egyik legjobban sikerült adaptáció volt az eredeti FIAT változathoz képest. Az autó tulajdonosa nagyon sok szeretettel gondozta és óvta járgányát. Garázsban tartotta, télen nem használta. Húsz évi használat után az eredeti vételár háromszorosával lehetett a gépet értékesíteni a használt autó piacon. Hogy lehetséges ez ? Bár már megjelentek az autópiacon a nyugati típusú gépkocsik hasonló kategóriákban, még mindig volt elég vevő az ilyen megkímélt, és az átalakításokkal értékében jelentősen megnövelt ritkaságra. Néhány adat és fotó:
Gyári technikai adatok: 1498 kbcm 75 LE 4 fokozatú váltó 145 km végsebesség
20 év alatt 170.000 km futás teljesítmény
120 000-km után teljeskörű motor felújítás
|